share

Valtra wprowadza piątą generację serii A

Wachlarz nowych funkcji w najnowszej serii A

29 stycznia 2021

Popularna Valtra serii A, dwukrotny laureat nagrody Machine of the Year w latach 2017 i 2019, przechodzi do piątej generacji. Gama ciągników jest już dostępna z wieloma nowymi funkcjami, o które prosili klienci.

Nowa seria również obejmuje siedem modeli, z których wszystkie są dostępne jako tzw. modele GL wyposażone w łatwą w obsłudze mechaniczną przekładnię. Najlepiej sprzedające się modele o mocy 105 i 115 KM są również dostępne z czterostopniową przekładnią Powershift. W modelach HiTech 4 przekładnią steruje się elektronicznie. Wszystkie ciągniki serii A wyposażone są w znaną już przekładnię Valtra Power Shuttle, w tym także w zintegrowany hamulec ręczny.

Modeli z serii A można teraz pod wieloma względami używać jeszcze wydajniej i wygodniej

"Modeli z serii A można teraz pod wieloma względami używać jeszcze wydajniej i wygodniej. W kilku modelach dostępna jest przekładnia Powershift, w modelach GL zmodernizowaliśmy podłokietnik ładowacza czołowego, modele czterocylindrowe mają o pięć koni mechanicznych więcej niż dotychczas, a interwały serwisowe wydłużyliśmy do 600 godzin" zapewnia Marko Ojalehto, specjalista ds. marketingu produktów odpowiedzialny za nową serię A.

Ponad połowa ciągników serii A jest fabrycznie wyposażona w ładowacz czołowy. W związku z tym wiele ulepszeń zostało zaprojektowanych tak, aby jeszcze bardziej ułatwić pracę z tym narzędziem – na przykład zastosowanie przekładni Powershift i zmodernizowanych podłokietników sterowania znanych z modeli HT4.

Więcej biegów w przekładni Powershift i zaawansowany silnik

Od teraz trzycylindrowe modele A75-A95 będą dostępne z przekładnią Powershift z modelu HiTech 2. Pozwoli to na bardziej efektywną pracę w polu i umożliwi transport drogowy przy niższych prędkościach obrotowych silnika. Modele HiTech 2 posiadają przekładnię z 24 prędkościami do przodu i 24 do tyłu. Dodatkowo wszystkie modele serii A HiTech 4 mogą być wyposażone w reduktor (Creeper), który obniża najniższą prędkość do około 100 metrów na godzinę.

Moc silnika została zwiększona o pięć koni mechanicznych w modelach czterocylindrowych i odpowiada teraz oznaczeniu modelu. Wszystkie silniki spełniają normy emisji spalin Stage V i oprócz układu SCR mają też filtr cząstek stałych (DPF) – bez układu recyrkulacji spalin (EGR). Dzięki nowemu pedałowi gazu można teraz jeszcze precyzyjniej sterować prędkością i mocą silnika. Zwiększenie interwału serwisowego z 500 do 600 godzin generuje oszczędności, a jednocześnie wydłuża czas produktywnej pracy.

Zgodnie z obowiązującymi przepisami ciągniki muszą być kompatybilne z przyczepami wyposażonymi w dwuobwodowy układ hamulcowy. Seria A jest dostępna z hamulcami pneumatycznymi lub z hydraulicznym układem hamulcowym do przyczepy – klienci mogą wybrać opcję, która bardziej im pasuje.

Nowe funkcje w serii A piątej generacji

  • 5 koni mechanicznych więcej w modelach A105-A135
  • Opcjonalnie przekładnia z dwoma biegami Powershift w modelach A75-A95
  • Funkcja AutoTraction, którą można włączać i wyłączać
  • Hamulce hydrauliczne dwuobwodowe
  • Nowy podłokietnik w modelach z dźwignią zmiany biegów
  • Zmodernizowane silniki zgodne z normą Stage V
  • 600-godzinne interwały serwisowe
  • Nowa konstrukcja maski
  • Nowa konstrukcja kół
  • Opcjonalne przyciski WOM na tylnym błotniku w modelach HiTech 4
  • Opcjonalny zdalny monitoring Valtra Connect
  • Automatyczny główny wyłącznik prądu w stacyjce
ModelMoc (KM/kW)Moment obrotowy Nm
A7575/56315
A8585/63350
A9595/70355
A105105/78435
A115115/86455
A125125/93520
A135135/100540

Więcej Wydarzeń i Nowości

WRÓĆ