share
valtra tractor white front

Fiński SISU

legendarna moc

ACGO engine, heart of Valtra tractor

Sercem ciągnika Valtra jest najbardziej niezawodny silnik dostępny na rynku

Wyróżniające się trwałością, wydajnością i wysokim momentem obrotowym silniki AGCO Power stanowią jednostkę napędową ciągników Valtra już od ponad sześćdziesięciu lat.

Zaawansowane funkcje tych silników zapewniają, że ciągniki Valtra są niezawodne i spełniają najnowsze normy emisji przy niezmienionych kosztach operacyjnych.

Funkcje silnika

Czysta moc dzięki technologii Selektywnej redukcji katalitycznej (SCR)

Firma Valtra była pierwszym producentem, który wprowadził system SCR w ciągnikach rolniczych. To już czwarta generacja tego systemu.

SCR firmy Valtra to bardzo wydajny układ oczyszczania spalin. Roztwór mocznika i wody jest łączony ze spalinami. Nie jest mieszany z paliwem, a roztwór ten przechowywany jest w oddzielnym zbiorniku. 

Wyeliminowanie emisji szkodliwego tlenku azotu umożliwia bardziej efektywne spalanie paliwa w silniku przy użyciu technologii czterozaworowej oraz większego ciśnienia wtrysku. Wydajne spalanie oznacza również mniejsze zużycie paliwa — nawet do 10% w porównaniu z poprzednimi silnikami. Technologia SCR wykorzystana przez Valtra używa połączenia katalizatora utleniającego (DOC) oraz selektywnej redukcji katalitycznej (SCR).

Dokładne ustawienie i określenie optymalnych rozmiarów elementów (zastosowanie kombinacji dwóch różnych typów konwerterów katalitycznych) umożliwia zachowanie niewielkich rozmiarów ciągnika.

Silniki Valtra z technologią SCR używają tylko czystego powietrza, co wydłuża ich okres eksploatacji. Używanie płynu AdBlue nie jest kosztowne dzięki oszczędniejszemu zużyciu paliwa. System SCR jest niemal bezobsługowy i nie wymaga konserwacji lub wymiany filtra cząstek stałych.

Valtra tractor speeding

EcoPower - Filozofia niskoobrotowej pracy

Modele Valtra EcoPower dają możliwość wyboru między dwoma różnymi ustawieniami silnika za pomocą jednego przycisku. 

Ciągniki EcoPower w pełni wykorzystują solidną konstrukcję i wysoki moment obrotowy silników AGCO Power podczas pracy przy niskiej prędkości obrotowej. Prędkość obrotowa została zmniejszona o 400 obr./min w porównaniu z tradycyjnymi silnikami przy jednoczesnym utrzymaniu maksymalnego momentu obrotowego w tym zakresie. Powoduje to zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 10%.

Modele Valtra EcoPower to dwa ciągniki w jednym.

Ciągniki EcoPower w pełni wykorzystują solidną konstrukcję i wysoki moment obrotowy silników AGCO Power podczas pracy przy niskiej prędkości obrotowej. Prędkość obrotowa została zmniejszona o 400 obr./min w porównaniu z tradycyjnymi silnikami przy jednoczesnym utrzymaniu maksymalnego momentu obrotowego w tym zakresie. Powoduje to zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 10%.

Zalety silników niskoobrotowych:

  • Prędkość znamionowa 1800 obr./min
  • Maks. moment obrotowy przy 1100/1200 obr./min
  • Bardzo wysoki moment obrotowy, nawet przy 1000 obr./min
  • Szeroki stały zakres momentów obrotowych
  • Niskie zużycie paliwa, mniejsze o ok. 10% niż w przypadku tradycyjnych silników
  • Niska emisja spalin — silnik przyjazny środowisku
  • Mniejsze zużycie oleju
  • Mniejsze wibracje
  • Niska prędkość tłoków: większa żywotność silnika
Valtra happy tractor owner

Dolna prędkość obrotowa biegu jałowego

Niższa prędkość obrotowa na biegu jałowym oznacza mniejsze zużycie paliwa, silnika i jego przyjemniejszy odgłos. 

Wspaniałą innowacją firmy Valtra jest funkcja dolnej prędkości obrotowej biegu jałowego, wchodząca w skład standardowego wyposażenia modeli z układem wtrysku common-rail. Po zatrzymaniu ciągnika i włączeniu hamulca postojowego prędkość silnika jest automatycznie obniżana do zaledwie 650 obr./min. W modelach wyposażonych w układ SCR prędkość obrotowa biegu jałowego jest elastyczna, a w razie gdy wymagane jest schłodzenie katalizatora po ciężkiej pracy, jest ona automatycznie dopasowywana. 

Modele silnika

Valtra engine AGCO power 8.4AWS for S series

AGCO Power 8,4 AWF – rewolucyjna technologia SCR

Niezawodny silnik AWF AGCO Power o pojemności 8,4 l to kluczowy czynnik decydujący o wydajności serii S. Silnik ten wykorzystuje najnowszą technologię AGCO Power, która spełnia wymagania normy emisji spalin Tier 4 Final/Stage 4. Ta sama technologia zapewnia również niezawodność silnika bez żadnego wzrostu kosztów eksploatacji. Technologia SCR firmy AGCO POWER została wprowadzona w roku 2008 wraz z serią S — były to pierwsze ciągniki na świecie wyposażone w tę technologię.

Więcej informacji o Serii S
Valtra engine AGCO power 66AWI and 67AWI for T series

AGCO Power 66 AWI oraz 74 AWI – siła napędowa Serii T

Solidny, niezawodny silnik o wysokim momencie obrotowym Serii T posiada układ wtrysku common-rail. Prędkość obrotowa na biegu jałowym to tylko 650 obr./min, gdzie w porównywalnych silnikach wynosi ona 850 obr./min. Niższa prędkość obrotowa biegu jałowego znacząco zmniejsza zużycie paliwa i hałas silnika. Technologia SCR (Selektywnej redukcji katalitycznej) zapewnia, że silniki Serii T są oszczędne, przyjazne dla środowiska i wytrzymałe.

Więcej informacji o Serii T
Valtra engine AGCO power 44AWI and 49AWI for N series

AGCO Power 44AWI oraz 49AWI – moc czterech cylindrów

Silniki z układem common-rail większych modeli Serii N posiada precyzyjny i wielostopniowy układ wtrysku paliwa przy wysokim ciśnieniu (1600/1800 barów), co gwarantuje wydajne i czyste spalanie. Chłodnica i intercooler znajdują się obok siebie, dzięki temu dopuszczają czyste powietrze, które w rezultacie przekształca się na czystszą emisję i niższe zużycie paliwa. Technologia SCR (Selektywnej redukcji katalitycznej) sprawia, że silniki Serii N są bardzo oszczędne, przyjazne dla środowiska i wytrzymałe.

Więcej informacji o Serii N
Valtra engine AGCO power 33CTA for A series

AGCO Power 33CTA – kompaktowa siła napędowa

Trzecia generacja trzycylindrowych silników AGCO Power 33CTA z wtryskiem common-rail to serce modeli HiTech Serii A. Elektroniczny układ SisuTronic EEM3 steruje wtryskiem paliwa do pięciu razy na cykl spalania. 33CTA to cichy silnik, który wciąż oferuje dużą moc i moment obrotowy. Silnik spełnia wymagania normy emisji spalin 3A UE. 

Więcej informacji o Serii A