Ciągniki Valtra wyposażone są w szereg opcji przekładni i układów hydraulicznych, pozwalających na wykonywanie zadań precyzyjnie, wygodnie i z maksymalną dostępną mocą.
Precyzyjne i płynne elektrohydrauliczne przełączanie jazdy do przodu i do tyłu zwiększa produktywność, gdy wymagane są częste zmiany kierunku, jak w przypadku zadań z wykorzystaniem ładowarki czołowej.
Dla dodatkowej wygody i bezpieczeństwa przekładnia jest wyposażona także w zintegrowany hamulec ręczny, włączany automatycznie po ustawieniu przekładni w położeniu P lub po wyłączeniu silnika. Wybranie kierunku jazdy powoduje zwolnienie hamulca ręcznego, dlatego nie można omyłkowo pozostawić go załączonego.
Przekładnie Valtra Powershift HiTech 4/5/6, Active i Versu nie mają dźwigni zmiany biegów, a nawet ręczna zmiana odbywa się poprzez naciśnięcie przycisku, co zwiększa wydajność pracy. Podobnie funkcja HiShift w naszych modelach z „dźwignią zmiany biegów” serii A i F umożliwia ręczną zmianę biegów bez naciskania pedału sprzęgła, co zmniejsza obciążenie nogi i stopy sprzęgła.
Działanie | Opis |
---|---|
Automatyczna zmiana, | |
Tryb 1 | Ustawienie fabryczne umożliwiające wygodną jazdę i dobrą wydajność |
Automatyczna zmiana, | |
Tryb 2 | Układ automatycznej zmiany biegów z możliwością dostosowania do potrzeb użytkownika |
Automatyczna zmiana, | |
Zakresy C / D | Umożliwia automatyczną zmianę biegów dla wszystkich prędkości do jazdy po drogach |
Wstępne programowanie przekładni | Zwiększa wydajność powtarzalnych operacji przekładni nawrotnej |
Automatyczna regulacja prędkości (tempomat) | |
Silnik 1 i 2 | Łatwa regulacja prędkości wału WOM i w zmiennych okolicznościach |
Automatyczna regulacja prędkości (tempomat) | |
Prędkość jazdy 1 i 2 | Umożliwia bezproblemową regulację prędkości jazdy |
Układ AutoTraction | Najłatwiejsze rozwiązanie do prac wymagających częstego zatrzymywania się i ruszania |
Automatyczne sterowanie przekładnią nawrotną, napęd na 4 koła | Zapobiega poślizgom w przypadku używania napędu na 2 koła |
Automatyczne sterowanie napędem na 4 koła | Wydajna praca napędu na 4 koła bez angażowania kierowcy |
Automatyczne sterowanie blokadą mechanizmu różnicowego | Wydajna obsługa blokady mechanizmy różnicowego bez angażowania kierowcy |
Elastyczna prędkość obrotowa biegu jałowego | |
800 > 650 lub 700 obr./min | Niższa prędkość obrotowa biegu jałowego przy dźwigni przekładni nawrotnej w położeniu P, zwiększanie prędkości obrotowej w razie potrzeby w celu chłodzenia katalizatora |
Obszary robocze pozwalają zoptymalizować wydajność silnika i skrzyni biegów, co pozwala na bardziej ekonomiczną jazdę. Każdy z czterech obszarów roboczych zaczyna się od zera i oferuje płynną regulację prędkości. Możesz także pracować równie efektywnie do tyłu, jak do przodu.
Należy pamiętać, że we wszystkich obszarach roboczych prędkość maksymalna jest niższa w przypadku przekładni 40 km/h niż w przypadku przekładni 50 km/h.
Tryb automatyczny jest optymalny do większości prac polowych oraz zadań drogowych. Ten tryb wykorzystuje najwyższy możliwy współczynnik przełożenia, co zapewnia optymalne zużycie paliwa.
Tryb ręczny można wybrać w zakresach roboczych A i B. Współczynnik przełożenia jest sterowany wyłącznie przez kierowcę przy użyciu dźwignie CVT. Ten tryb jest odpowiedni zwłaszcza do zadań związanych ze zbiorami, które wymagają dostosowania prędkości do warunków pracy oraz rodzaju zbiorów.
Ogólną wydajność ciągników Valtra serii Q i S dodatkowo zwiększa przekładnia bezstopniowa (AGCO CVT).
Przekładnia bezstopniowa ML260 firmy AGCO od lat jest liderem na rynku europejskim wśród dużych ciągników. Jej popularność opiera się na wszechstronności, a przede wszystkim na oszczędności paliwa. Jest to szczególnie ważne w przypadku prac kontraktowych, które wymagają częstego przemieszczania się między lokalizacjami. Przekładnia AGCO CVT umożliwia wydajną jazdę przy niskich prędkościach obrotowych silnika.
Podczas uruchamiania silnika domyślnie ustawiony jest tryb automatyczny. Zasada działania jest prosta: tryb automatyczny wykorzystuje najwyższe możliwe przełożenie przekładni w celu zoptymalizowania oszczędności paliwa. Na przykład w trakcie ciągnięcia ładunku w trudnym terenie przekładnia dostosowuje przełożenie (prędkość obrotową silnika) w celu uzyskania stałej prędkości jazdy. Dostępne są dwa ustawienia tempomatu prędkości jazdy oraz jedno ustawienie tempomatu prędkości obrotowej silnika.
Po wybraniu trybu ręcznego można precyzyjnie sterować prędkością jazdy i prędkością obrotową silnika. Dostępne są dwa ustawienia tempomatu prędkości jazdy oraz jedno ustawienie tempomatu prędkości obrotowej silnika. Podczas korzystania z WOM tempomat reguluje prędkość obrotową silnika w celu uzyskania żądanej wydajności.