share

Przekładnie Valtra

Komfortowe, niezawodne
i łatwe w użyciu

Przekładnie

Valtra tractors on field

Przekładnie Valtra zostały zaprojektowane tak, by pomóc operatorowi w produktywnej i wydajnej pracy

Ciągniki Valtra wyposażone są w szereg opcji przekładni i układów hydraulicznych, pozwalających na wykonywanie zadań precyzyjnie, wygodnie i z maksymalną dostępną mocą.

Płynne zmiany kierunku

Precyzyjne i płynne elektrohydrauliczne przełączanie jazdy do przodu i do tyłu zwiększa produktywność, gdy wymagane są częste zmiany kierunku, jak w przypadku zadań z wykorzystaniem ładowarki czołowej.

Dla dodatkowej wygody i bezpieczeństwa przekładnia jest wyposażona także w zintegrowany hamulec ręczny, włączany automatycznie po ustawieniu przekładni w położeniu P lub po wyłączeniu silnika. Wybranie kierunku jazdy powoduje zwolnienie hamulca ręcznego, dlatego nie można omyłkowo pozostawić go załączonego.

Bezsprzęgłowa zmiana przełożeń

Przekładnie Valtra Powershift HiTech 4/5/6, Active i Versu nie mają dźwigni zmiany biegów, a nawet ręczna zmiana odbywa się poprzez naciśnięcie przycisku, co zwiększa wydajność pracy. Podobnie funkcja HiShift w naszych modelach z „dźwignią zmiany biegów” serii A i F umożliwia ręczną zmianę biegów bez naciskania pedału sprzęgła, co zmniejsza obciążenie nogi i stopy sprzęgła.

Przekładnie Powershift

PRZEGLĄD CECH PRZEKŁADNI POWERSHIFT

DziałanieOpis
Automatyczna zmiana, 
Tryb 1Ustawienie fabryczne umożliwiające wygodną jazdę i dobrą wydajność
Automatyczna zmiana, 
Tryb 2Układ automatycznej zmiany biegów z możliwością dostosowania do potrzeb użytkownika
Automatyczna zmiana, 
Zakresy C / DUmożliwia automatyczną zmianę biegów dla wszystkich prędkości do jazdy po drogach
Wstępne programowanie przekładniZwiększa wydajność powtarzalnych operacji przekładni nawrotnej
Automatyczna regulacja prędkości (tempomat)
 
Silnik 1 i 2Łatwa regulacja prędkości wału WOM i w zmiennych okolicznościach
Automatyczna regulacja prędkości (tempomat) 
Prędkość jazdy 1 i 2Umożliwia bezproblemową regulację prędkości jazdy
Układ AutoTractionNajłatwiejsze rozwiązanie do prac wymagających częstego zatrzymywania się i ruszania
Automatyczne sterowanie przekładnią nawrotną, napęd na 4 kołaZapobiega poślizgom w przypadku używania napędu na 2 koła
Automatyczne sterowanie napędem na 4 kołaWydajna praca napędu na 4 koła bez angażowania kierowcy
Automatyczne sterowanie blokadą mechanizmu różnicowegoWydajna obsługa blokady mechanizmy różnicowego bez angażowania kierowcy
Elastyczna prędkość obrotowa biegu jałowego 
800 > 650 lub 700 obr./minNiższa prędkość obrotowa biegu jałowego przy dźwigni przekładni nawrotnej w położeniu P, zwiększanie prędkości obrotowej w razie potrzeby w celu chłodzenia katalizatora

Direct CVT

Ciągnik Valtra na polu

Cztery zakresy robocze gwarantują moc nawet przy niskich prędkościach

Obszary robocze pozwalają zoptymalizować wydajność silnika i skrzyni biegów, co pozwala na bardziej ekonomiczną jazdę. Każdy z czterech obszarów roboczych zaczyna się od zera i oferuje płynną regulację prędkości. Możesz także pracować równie efektywnie do tyłu, jak do przodu.

Należy pamiętać, że we wszystkich obszarach roboczych prędkość maksymalna jest niższa w przypadku przekładni 40 km/h niż w przypadku przekładni 50 km/h.

 

Zakres roboczy A

  • Ciągnięcie ciężkich elementów / specjalne uprawy
  • 0–9 km/h
  • Do najtrudniejszych zadań, jak na przykład uprawa roli przy niskiej prędkości lub żniwa specjalnych upraw.
  • Idealne, gdy potrzebna jest ciągła duża moc lub precyzyjna regulacja prędkości.
  • Bardzo duża moc ciągnięcia przyczep napędzanych WOM.

Zakres roboczy B

  • Prace polowe
  • 0-18 km/h
  • Uniwersalny zakres prac polowych
  • Idealny do siewu i szybszej uprawy oraz różnych operacji powiązanych z paszami.
  • Łatwe sterowanie podczas różnych operacji (np. prędkości zbiorów).
  • Odpowiedni także do transportu w lesie.

Zakres roboczy C

  • Szybka praca
  • 0-27 km/h
  • Idealny podczas transportu w warunkach polowych.
  • Odpowiedni do wielu zastosowań komunalnych.
  • Sprawne ruszanie z dużym obciążeniem.

Zakres roboczy D

  • Transport po drogach publicznych
  • 0-50 km/h
  • Idealny podczas transportu przy dużych prędkościach.
Valtra tractor in snow

Automatyczny lub manualny tryb działania

Tryb automatyczny jest optymalny do większości prac polowych oraz zadań drogowych. Ten tryb wykorzystuje najwyższy możliwy współczynnik przełożenia, co zapewnia optymalne zużycie paliwa.

Tryb ręczny można wybrać w zakresach roboczych A i B. Współczynnik przełożenia jest sterowany wyłącznie przez kierowcę przy użyciu dźwignie CVT. Ten tryb jest odpowiedni zwłaszcza do zadań związanych ze zbiorami, które wymagają dostosowania prędkości do warunków pracy oraz rodzaju zbiorów.

Elastyczne ustawienia do różnych warunków roboczych

AGCO CVT
w
seriach Q i S

Valtra tractor on road

ZAUFANA PRZEKŁADNIA

Ogólną wydajność ciągników Valtra serii Q i S dodatkowo zwiększa przekładnia bezstopniowa (AGCO CVT).

Przekładnia bezstopniowa ML260 firmy AGCO od lat jest liderem na rynku europejskim wśród dużych ciągników. Jej popularność opiera się na wszechstronności, a przede wszystkim na oszczędności paliwa. Jest to szczególnie ważne w przypadku prac kontraktowych, które wymagają częstego przemieszczania się między lokalizacjami. Przekładnia AGCO CVT umożliwia wydajną jazdę przy niskich prędkościach obrotowych silnika.

Valtra CVT automode

Tryb automatyczny

Podczas uruchamiania silnika domyślnie ustawiony jest tryb automatyczny. Zasada działania jest prosta: tryb automatyczny wykorzystuje najwyższe możliwe przełożenie przekładni w celu zoptymalizowania oszczędności paliwa. Na przykład w trakcie ciągnięcia ładunku w trudnym terenie przekładnia dostosowuje przełożenie (prędkość obrotową silnika) w celu uzyskania stałej prędkości jazdy. Dostępne są dwa ustawienia tempomatu prędkości jazdy oraz jedno ustawienie tempomatu prędkości obrotowej silnika.

Valtra CVT manualmode

Tryb ręczny

Po wybraniu trybu ręcznego można precyzyjnie sterować prędkością jazdy i prędkością obrotową silnika. Dostępne są dwa ustawienia tempomatu prędkości jazdy oraz jedno ustawienie tempomatu prędkości obrotowej silnika. Podczas korzystania z WOM tempomat reguluje prędkość obrotową silnika w celu uzyskania żądanej wydajności.