Udoskonalone układy przeniesienia napędu w ciągnikach z serii A
1/2/2019
Udoskonalone układy przeniesienia napędu w ciągnikach z serii A
Nowe modele A104 i A114 z układem przeniesienia napędu HiTech 4 wyróżniają się jeszcze większą uniwersalnością i komfortem użytkowania.
Nowy układ typu 16+16R to przekładnia czterozakresowa, a każdy z zakresów posiada cztery przełożenia (półbiegi). Został on zoptymalizowany z myślą o pracach polowych i przydomowych i umożliwia uzyskanie nawet sześciu przełożeń w zakresie 4–12 km/h. Opcjonalny układ typu 32+32R pozwala na poruszanie się z bardzo małą prędkością, poniżej 100 m/h, przy 1400 obr./min.
Komfort i łatwość obsługi
Nowe modele HiTech 4 zaprojektowano z myślą o płynnej i bezproblemowej pracy przy minimalnym wykorzystaniu sprzęgła. Przekładnia jest obsługiwana przełącznikami kołyskowymi znajdującymi się na ergonomicznej dźwigni. Dzięki szeregowi automatycznych i programowalnych funkcji operator może skupić się na maszynie i wykonywanej pracy – przełożenia są zmieniane przez ciągnik. Nowe elektroniczne elementy sterujące, takie jak joystick z opcjonalnymi funkcjami 3. i 4., amortyzator SoftDrive i hydrauliczne ryglowanie osprzętu, sprawiają że operacje ładowaczem czołowym można wykonywać z jeszcze większą precyzją.
Kierowca modelu HiTech 4 z serii A czuje się w kabinie bardziej komfortowo. Samą kabinę można dodatkowo wyposażyć w zawieszenie mechaniczne z dwoma stabilizującymi drążkami Panharda. Poziom amortyzacji można ustawić w podobny sposób jak w ciągnikach Valtra z serii N i T.
Wyższy poziom wydajności
Zupełnie nowa deska rozdzielcza ułatwia kontrolowanie parametrów użytkowych ciągnika. Panel sterowania zaprojektowano z myślą o optymalnej czytelności nawet w świetle słonecznym. Wyświetlacz można z łatwością skonfigurować, aby pokazywał tylko informacje istotne w kontekście danej pracy.
Modele HiTech 4 A104 i A114 są napędzane czterocylindrowym silnikiem AGCO Power AWFC o mocy od 100 do 110 KM. W silnikach spełniających wymagania Stage IV z zakresu emisji spalin zastosowano technologię selektywnej redukcji katalitycznej (SCR), która pozwala ograniczyć zarówno emisję spalin, jak i koszty eksploatacji.
W odpowiedzi na żądania klientów nowe modele z serii A można doposażyć w przedni wał odbioru mocy (WOM) oraz TUZ (trzypunktowy układ zawieszenia), które są montowane fabrycznie w studio Valtra Unlimited— zakładzie produkcyjnym w Suolahti.
Connect, Care and Go — maksymalizacja efektywnego czasu pracy
Do ciągników Valtra z serii A można dokupić pakiet usług „Connect, Care & Go”, dzięki którym klient może wstępnie określić koszty usług świadczonych w związku z użytkowaniem maszyną. Opcja Vatra Connect daje dostęp do usług w trybie online, danych telemetrycznych całej posiadanej floty maszyn i bieżących propozycji w zakresie serwisu, oferowanego przez lokalnego sprzedawcę.
Klient może poza tym zawrzeć umowę gwarancyjną o rozszerzonym zakresie gwarancji (Valtra Care), zabezpieczającą użytkownika przed ponoszeniem nieoczekiwanych kosztów napraw (z wyłączeniem napraw wynikających ze zużycia eksploatacyjnego). Gwarancja ta jest dostępna w większości krajów europejskich, również w Polsce, a okres gwarancyjny może trwać maksymalnie 5 lat lub 6000 godzin pracy.
W kontekście maksymalizacji efektywnego czasu pracy, gwarantowanej wydajności i maksymalnego zwiększania wartości rezydualnej maszyny sprzedawcy i partnerzy dystrybucyjni firmy Valtra mogą zaoferować pakiet usług Valtra Go, który obejmuje wszystkie ww. czynności serwisowe o całkowitym czasie trwania do 10 000 godzin.
Wielokrotnie nagradzana konstrukcja
Zaprezentowana w 2017 r. czwarta generacja ciągników Valtra z serii A zebrała niezwykle przychylne opinie dzięki swojej wyjątkowej konstrukcji i szerokiemu zakresowi zastosowania. Cała seria A została nagrodzona tytułem Maszyny Roku 2017, a w roku 2018 zdobyła nagrodę Red Dot Design w kategorii „Pojazdy użytkowe”.
Nowe modele HiTech 4 są już produkowane i dostarczane. Po raz pierwszy zostaną zaprezentowane publicznie na wystawie LAMMA w Wielkiej Brytanii, która odbędzie się w dniach 8–9 stycznia 2019 r.
Model | Silnik | Maks. KM | Maks. kW | Maks. Nm | Podstawowa przekładnia | Nowa przekładnia |
A104 | 44 AWFC | 100 | 75 | 410 | 12+12R (24+24R z zakresem biegów pełzających) | 16 + 16R |
(32+32R z zakresem biegów pełzających) | ||||||
A114 | 44 AWFC | 110 | 82 | 417 | 12+12R (24+24R z zakresem biegów pełzających) | 16 + 16R |
(32 + 32R z zakresem biegów pełzających) |