N175 Direct jest jak dotąd najlepiej sprzedającym się modelem Valtry na arenie międzynarodowej. Jest on szczególnie popularny w Norwegii, gdzie Valtra N175 i jego poprzednik N174 są najlepiej sprzedającymi się modelami ciągników praktycznie od momentu ich wprowadzenia na rynek. W ojczyźnie Valtry, Finlandii, sytuacja jest bardzo podobna. N174 i 175 były najlepiej sprzedającymi się modelami przez cały 2020 r. Wcześniej pozycję lidera utrzymywała Valtra T174e. Jednak w przypadku serii T popyt został podzielony na kilka modeli w ostatnich latach, ponieważ klasy o większej mocy stały się bardziej popularne. W rezultacie N175 wysunął się na prowadzenie wśród poszczególnych modeli.
Oczywiście utrzymanie się na szczycie wymaga ciągłego rozwoju: najnowszą innowacją była zmiana bocznych świateł i kierunkowskazów na kształt litery V: Te światła LED, nawiązujące do kultowego wzornictwa Valtry, są już znane z ciągników serii Q i S. Teraz klasa 135-250 KM (tj. seria N i T) również otrzymała te świetnie wyglądające światła, które również zwiększają widoczność dla innych użytkowników dróg.
Seria N wyposażona jest w czterocylindrowy silnik AGCO Power, a seria T jest napędzana jego większym, sześciocylindrowym odpowiednikiem. Jednym z często zadawanych pytań jest: który z niemal równie mocnych ciągników wybrać: kompaktowy N175 czy nieco większy T175? Szanowane fińskie i norweskie czasopisma o maszynach rolniczych Bedre Gårdsdrift i Koneviesti sprawdziły to w zeszłym roku w Oppdal w Norwegii:
Subskrybenci mogą przeczytać pełne artykuły tutaj:
Podczas pracy z odśnieżarką (typowym narzędziem w krajach nordyckich) kierowcy testowi uważali, że N175D jest bardziej wydajny, ponieważ podczas korzystania z wału odbioru mocy uzyskuje się pełną korzyść z dodatkowej mocy sigma-power. Podczas jazdy z przyczepą po stromych wzgórzach Norwegii, lepsze hamowanie silnikiem sześciocylindrowego ciągnika przynosiło większe korzyści na zjazdach. Na podjazdach ciągniki były bardzo porównywalne. Seria T jest prawie o tonę cięższa, a podczas jazdy w trybie ekologicznym zużycie paliwa na każdą załadowaną tonę było niższe niż w serii N. Wniosek z tygodniowych jazd testowych był taki, że czterocylindrowy silnik N175 o pojemności 4,9 litra okazał się być potęgą momentu obrotowego, zwłaszcza podczas korzystania z wału odbioru mocy. Z drugiej strony T175 jest bardziej stabilny z ciężkimi maszynami i niekoniecznie wymaga użycia dodatkowych obciążników, jak seria N.
Tak więc cel użytkowania również wpływa na wybór ciągnika. Niezależnie od wybranej koncepcji ciągnika, dla obu dostępne są podobne opcje. Dostępne są zarówno przekładnie powershift, jak i bezstopniowe (CVT), a obie mają najbardziej wydajny układ hydrauliczny w swojej klasie wielkości z oddzielnymi olejami silnikowym i przekładniowym.
Jak sugeruje nasz tytuł, posiadają również wydajne światła do wszystkich zadań. Wszystkie światła robocze to światła LED, a moc światła jest dostępna w zależności od potrzeb. Dzięki światłom Unlimited użytkownicy mogą wybrać nawet żądaną temperaturę barwową, od ciepłej żółtej 2700K do zimnej niebieskiej 6500K. Ma to na celu sprostanie bardzo różnym potrzebom spowodowanym zmianami sezonowymi, na przykład w pracach komunalnych. Nowo zaprojektowane światła boczne i kierunkowskazy są teraz dostępne we wszystkich nowych ciągnikach serii N i T! Skontaktuj się z dealerem Valtra, aby umówić się na prezentację.