share

Już 70 lat w służbie klientom

Historia Valtry to znacznie więcej niż tylko konie mechaniczne, tony masy, czy technologia. Różnice między ciągnikami konkurujących ze sobą marek są często mniej istotne niż różnice w ich kulturze biznesowej. Spójrzmy na to inaczej: różnice w sposobie pracy są przyczyną różnic w technologiach.

Najbardziej charakterystyczną cechą 70-letniej historii Valtry jest zorientowanie na klientów. Firma Valmet była mniejszym producentem ciągników w porównaniu z gigantami branży, takimi jak Ford i Fiat, szczególnie w latach 50. i 60. XX wieku. Z drugiej strony, w Europie istniały dziesiątki małych, lokalnych producentów ciągników – takich jak Valmet. Ponieważ rynek Valtry w pierwszej dekadzie działalności był zasadniczo ograniczony do Finlandii, zaś w drugiej dekadzie firma weszła do Brazylii, Valtra w naturalny sposób była blisko swoich klientów i utrzymywała z nimi stałe relacje. Potrzeby klientów były dobrze znane i sprawnie realizowane.

Sprzedaż bezpośrednia przyciąga klientów do fabryki

Na terenie Finlandii Valtra sprzedaje ciągniki bezpośrednio, bez specjalnej sieci dealerskiej, i jest tak od początku lat 90-tych. W większości przypadków konserwacją i naprawami zajmują się niezależne serwisy. To unikalne na rynku krajowym podejście w zupełnie nowy sposób pozwoliło klientom stać się częścią życia fabryki.

Fabryka w Suolahti gościła niegdyś wiele różnych wycieczek, lecz po wprowadzeniu sprzedaży bezpośredniej i ciągników wyposażanych wedle indywidualnych potrzeb, klienci zaczęli przyjeżdżać do zakładu, aby przyjrzeć się, jak powstają ich własne ciągniki. Każdego roku fabrykę odwiedza ponad 10 000 gości z całego świata, co czyni zakład w Suolahti zdecydowanie największą atrakcją turystyczną regionu. Z powodu pandemii koronawirusa wizyty klientów zostały tymczasowo wstrzymane, ale wznowimy je, gdy tylko sytuacja na to pozwoli.

Serwis, części zamienne i sprzedaż – trójkąt Valtry

Podejście Valtry zorientowane na klienta tradycyjnie wiąże się z bliską współpracą zespołową pomiędzy serwisem, działami części zamiennymi i handlowcami. Owa praca zespołowa rozpoczyna się już na etapie badań i rozwoju, ponieważ obsługa techniczna i serwis nowych modeli ciągników rozpatrywane są podczas projektowania konstrukcji.

Skuteczna praca zespołowa pomiędzy serwisem, działami części zamiennymi i handlowcami jest sprawą ważną nie tylko w fabryce w Suolahti, lecz również u dealerów i importerów i dealerów Valtry. W sektorze rolniczym nierzadko zdarza się, że serwis techniczny jest całkowicie oderwany od sprzedaży u tego samego dealera, a niekiedy sprzedaż i serwis prowadzone są przez dwie różne firmy. W Valtrze wszystkie te piony są ze sobą w ścisłym kontakcie, do którego zachęca się dealerów naszej marki.

System zamówień klienta i Studio Unlimited

Najbardziej widocznym przejawem zorientowania Valtry na klienta jest system zamówień klienta, który prowadzimy już od ponad 20 lat. W ostatnich latach został on udoskonalony przez Unlimited Studio, gdzie ciągniki są wyposażane ściśle według życzeń klienta – i to każdych życzeń, bo jedynie, co ogranicza nas i klienta to prawa fizyki i przepisy ruchu drogowego.

Fabryka Valtra w fińskiej miejscowości Suolahti jest największą atrakcją turystyczną w regionie.