Produkująca napoje energetyzujące firma Red Bull jest obecnie jedną z najlepiej znanych z działalności w sektorze mediów. Zaczęło się od sponsorowania różnego typu wyczynów i sportów ekstremalnych, natomiast teraz firma organizuje podobne wydarzenia, które przyciągają innych sponsorów korporacyjnych, zainteresowanych reklamą.
„Tu, w Jyväskylä, Red Bull zorganizował zawody w łyżwiarstwie zjazdowym „ice cross downhill”, które można było oglądać w telewizji w 21 krajach i na których obecnych było 60 zagranicznych dziennikarzy. Takie wydarzenia organizowane przez Red Bulla przyciągają przede wszystkim mężczyzn w wieku 25–35 lat, którzy są też naturalnymi odbiorcami dla Valtry“ – mówi Juuso Raitanen, który nadzorował uczestnictwo Valtry w zawodach „Red Bull Crashed Ice”, które miały miejsce 3 lutego 2018 r.
Szybka akcja
Łyżwiarstwo zjazdowe „Ice cross” to dyscyplina wymyślona przez Red Bulla, w której zawodnicy mają za zadanie jak najszybciej pokonać na łyżwach lodowy tor. Tor w Jyväskylä zbudowano na stoku narciarskim i był dużo bardziej stromy, niż widać to było w telewizji. Łyżwiarze startują w czwórkach, co prowadzi do wielu sytuacji kontaktowych i zderzeń. Tor w Jyväskylä jest jedynym na trasie Red Bulla zbudowanym z naturalnego lodu, a jednocześnie najdłuższym, bo mierzącym 630 metrów. Całkowita różnica wzniesień toru wynosi 60 metrów.
Współpraca Valtry i Red Bulla dotyczyła wyprodukowania trzech nagrań z imprezy.
W wydarzeniu brały też udział ciągniki Valtra, pomagając przy budowie toru i jako ekspozycja, prezentując kolory Red Bulla.