Zespół Valtry odwiedził siedzibę Północno-Zachodniej Międzydepartamentowej Dyrekcji Dróg w Rouen we Francji, żeby spotkać się z użytkownikami ciągników Valtra i osprzętów Noremat. DIR Nord-Ouest to jeden z 11 francuskich organów zarządzających drogami
– w zakres jego obowiązków wchodzi konserwacja ponad 1000 kilometrów dróg i autostrad w departamentach Seine-Maritime, Somme, Eure, Orne, Oise, Indre-et-Loire, Eure-et-Loir, Loir-et-Cher, Manche i Calvados.
W praktyce oznacza to ścinanie trawy, przycinanie przydrożnych drzew i przeprowadzanie najważniejszych napraw w okresie letnim od maja do października. W okresie zimowym zajmuje się on też odladzaniem nawierzchni solą i odśnieżaniem. Dyrekcja zajmuje się także wieloma innymi, nieoczywistymi kwestiami, takimi jak monitorowanie dróg w celu zapobiegania wypadkom i ochrona bezpieczeństwa.
Flota DIR Nord-Ouest liczy 1000 pojazdów, z których 750 dopuszczonych jest do poruszania się po autostradach. Za zarządzanie tą flotą odpowiedzialny jest Marc Reze.
„Nasz roczny budżet przewiduje wymianę najstarszych maszyn, w tym jednego do dwóch ciągników. Zakupów dokonujemy bezpośrednio od UGAP, francuskiego organu do spraw zamówień publicznych. Nowe traktory jadą do fabryki Noremat w celiazamontowania osprzętu a następnie do dealera, który przygotowuje je do eksploatacji. Gotowe do użytku ciągniki dostarczane są bezpośrednio do tych centrów operacyjnych, do których są przypisane” – tłumaczy Reze.
Od czasu rozpoczęcia współpracy między UGAP i Valtrą, DIR Nord-Ouest zrewidował swoje wymagania co do ciągników. Cała flota składa się z 40 ciągników o mocy od 90 do 200 koni mechanicznych. Najstarszy ciągnik wyprodukowano w roku 2003 i w sumie był on użytkowany przez ponad 9000 godzin. Flota ciągników Valtra składa się z 7 maszyn, w tym sześciu modeli N134 HiTech i jednego N174 HiTech. Wszystkie wyposażone są w kosiarki Noremat o szerokości roboczej 2,3 metra, zamontowane na wysięgnikach przedniobocznych o wysuwie od 5,5 do 8 metrów.
„Potrzebujemy niezawodnych, solidnych i wygodnych w użytkowaniu ciągników, ponieważ na co dzień pracujemy z dużymi ciężarami. Ciągniki muszą być w stanie wytrzymać prawostronne obciążenie aż do pięciu ton przy wysuniętym wysięgniku” – tłumaczy Reze.
Jest wiele powodów, by wybrać Valtrę
Nowe normy dotyczące emisji, hamulców i ciężaru również wpływają na wybór maszyn roboczych – w szczególności dopuszczalna masa całkowita dla kosiarek. Francuska Dyrekcja Dróg wybrała Valtrę między innymi ze względu na to, że nasze ciągniki cechuje optymalny stosunek rozmiaru do masy, a także ponieważ unikatowe cechy i funkcje ciągników Valtra, takie jak system jazdy do tyłu TwinTrac, odwracalne łopatki wentylatorów, szkło poliwęglanowe i opony o bieżniku ze wzorem blokowym, są montowane w naszej fabryce.„Odwracalne łopatki wentylatorów świetnie sprawdzają się przy dużym zapyleniu. Do tego nowe ciągniki są w nie od razu wyposażone, dzięki czemu nie trzeba samemu nic montować” – dodaje Reze.
„Ten ciągnik a mój poprzedni model to jak niebo a ziemia. Nie jest za duży, jest bardzo stabilny i zwrotny. Przyzwyczaiłem się do niego już miesiąc po tym, jak go dostałem.
W kabinie jest bardzo dużo miejsca. Mogę też zaprogramować prędkość jazdy do przodu i do tyłu, zanim rozpocznę pracę” – mówi Guillaume Oger, jeden z kierowców pracujących na N174 HiTech.
„Gdybym miał taki ciągnik, kiedy jeszcze byłem kierowcą, to byłby to luksus” – dodaje Sylvain Prouet, kierownik zespołu w Rouen.
Serwisowaniem i konserwacją zajmują się lokalni dealerzy Valtra.
„Świetnie dogadujemy się z dealerami, co jest dla nas bardzo ważne, bo to właśnie oni zajmują sią serwisowaniem maszyn” – potwierdza Marc Reze.
DIR Nord-Ouest docenia współpracę między Valtrą a Noremat. Składanie zamówień bezpośrednio w UGAP ułatwia proces podejmowania decyzji, zamawiania i dostawy, ponieważ ciągniki i wyposażenie do nich dostarczane są bezpośrednio do ośrodków,w których mają być używane. Współpraca pomiędzy Valtrą i Noremat znacznie ułatwia pielęgnację poboczy w północno-zachodniej Francji.
Noremat i Valtra Unlimited łączą siły
Noremat z pasją wprowadza innowacje dla profesjonalistów
Noremat to firma założona w 1981 roku we francuskim mieście Nancy. Obecnie liczy ona 280 pracowników.
Noremat to francuska firma oferująca produkty dla podmiotów zajmujących sią utrzymaniem poboczy i terenów zielonych. Odniesienie do oferowanych produktów i usług znaleźć można w nazwie firmy: oferuje ona NOuvelle REntabilité du MATériel – nową wydajność materiałów.
Kosiarki wysięgnikowe Noremat posiadają kilka cech, które poprawiają komfort jazdy, ułatwiają konserwację i zwiększają wytrzymałość. Firma współpracuje bezpośrednio
z użytkownikami – podpisuje nawet 25 000 nowych umów każdego roku, co pozwala na wprowadzanie innowacji i zaowocowało stworzeniem serii 21 kosiarek bocznych o zakresach szerokości roboczej od 4,20 do 8,30 metra. Noremat posiada 31 patentów we Francji i na całym świecie, a także inwestuje 5,5% swojego przychodu w badania i rozwój, co jest dowodem na to, że innowacyjność ma kluczowe znacznie dla rozwoju firmy.
Spółka powstała w 1981 roku we francuskim mieście Nancy, liczy obecnie 280 pracowników, a jej roczny przychód wynosi 62 miliony euro. Jej ciągły wzrost na przestrzeni niemal 40 lat to również zasługa najwyższej jakości obsługi klienta. W sezonie firma ma na stanie części zamienne pokrywające 2,5 miesiąca użytkowania, a 96% wszystkich części dostarczane jest w ciągu 24 godzin. Dział opieki posprzedażowej składa się z 52 specjalistów, którzy nadzorują uruchamianie urządzeń, szkolą kierowców i mechaników, a także służą klientom wsparciem na miejscu i telefonicznie.
W przypadku innych krajów Noremat polega na swojej sieci starannie wyselekcjonowanych partnerów, wybranych ze względu na swój profesjonalizm i wysoką jakość świadczonych usług. Kosiarki wysięgnikowe Noremat nabyć można w trzydziestu krajach w Europie, Australii, Brazylii i Afryce Maszyny Noremat dostępne są od teraz dla klientów Valtra kupujących ciągniki przez Studio Unlimited.